Followers

Thursday, July 22, 2010

Toyol dan Kisahnya Ep 13

Kadir buntu. Dia tidak sanggup untuk meninggalkan isterinya seorang di rumah. "Ah! kalau aku tak cari, lagi teruk!!"

          Lantas Kadir keluar mencari tulang kabing yang masih berdarah. Di mana dia nak cari? tengah malam begini??? Kadir meronda di sekeliling kota. Dia buntu, dimana hendak dapatkan benda itu? Kenapa dia begitu cuai....lupa pada hari yang sangat penting ini! Dia ingatkan sudah tidak ada gangguan lembaga itu. Rupanya makin teruk!!
          "Mana aku nak cari ni!!!" Kadir menggaru-garu kepala. sudah habis bandar itu dironda. Masih tidak berjumpa. Tulang kambing berdarah....nak cari di kota....Ah!!! Kadir megeluh!!
         Hanya tinggal 2 jam sebelum subuh. Kadir masih buntu. kali ni dia masuk ke kampung pula. dia tak kisah kambing siapa, dia bertekad akan langgar dan usung ke rumah! namun nasibnya malang. tidak ada kambing yang berkeliaran pukul 3 pagi! Kadir masih tak putus asa. dia melilau mencari kambing yang hendak dijadikan mangsa. Tiba-tiba dia teringatkan kambing yang dilanggarnya pagi tadi. dia memecut keretanya ke sana.
        
       Setibanya di sana, Kadir mengeluh..."Aduh!!! sapa pulak yang ambik kambing ni!!!"
       Kambing itu telah hilang. Kadir sudah buntu mencari jalan penyelesaian. kemana lagi dia nak cari...masa hanya tinggal 1 jam sebelum Subuh...tiba2 telefon kadir berdering.
       "Abang ke mana malam-malam ni? Cepat balik bang!"
       "Ya, ya...abang balik..."
        Kadir terus memandu keretanya menuju ke rumah. Lantak la apa nak jadi! Dia tak dapat pun Kambing tu...nak buat macam mana! Jahanam punya makhluk! Bagi syarat ntah apa!
        setibanya di rumah, kadir hairan. Satu plastik sampah terikat kemas di hadapan rumahnya. Kadir segera memikul plastik itu ke dalam rumah. Isterinya sudah menunggu di ruang tamu. Mungkin takut tidur di dalam bilik seorang.
             "Abang ke mana? Wani risau tau tak! Ntah siapa tekan loceng rumah kita awal pagi ni!"
              "Hah! Tekan loceng? Siapa tekan loceng rumah?" kadir hairan.
             "Mana la wani tau! Sebab tu la wani bangun tadi. wani ingat jin tu yang ganggu kita lagi. Tu apa kat dalam plastik sampah tu?"
              Kadir membuka plastik itu...ah! Busuk! Yang ada hanya tulang2 yang berlumuran darah serta kepala kambing. siapa yang bagi ni? Macam tau2 je dia perlukan benda ni? Kdir segera menanam benda tersebut di belakang rumah seperti yang makhluk itu mahukan.
                Namun Kadir hairan....siapa pula yang kirimkan benda ini? Siapa lagi yang tahu kejadian ini selain Kadir dan Wani?? (Bersambung..)

          
      
    

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails