Followers

Monday, July 12, 2010

Toyol dan Kisahnya Ep3

Kadir terfikir 1 idea. Ah! bank In je balik kat Pian! Xda cara lain dah! Aku bukan tau pun sapa punya duit ni. Sapa suruh letak kat bilik aku! Terus Kadir begegas ke bank untuk bank in duit Pian tu. Isteri Kadir x berani nak cakap apa. Ye la, muka laki dia lain macam je. Malam tu Kadir susah nak tido bila fikirkan hal tu. Macam mana la benda tu boleh berlaku. Dia pun hairan. Mungkin pencuri sesat masuk ke rumah dia tak? Ye la, malam kelmain dia dgr bunyi org gelak kat pintu bilik dia. Mesti pencuri tu! HHmmm...Kali ni kalau dgr lagi, Kadir bertekad nak belasah je org tu.
         Pagi tu Kadir ke tempat kerja mcm biasa. Kali ni ceria lak muka Pian.

"Hepi je ko hari ni?"
"Mesti la hepi bro! Pencuri tu dah letak balik duit aku kat bank. Bail tol dia."
"Owh, bagus la..eh, aku nak siapkan kerja aku semalam ni. Banyak lagi x buat! Nanti sembang lagi ek?"
Tergesa-gesa Kadir blah. Ye la, takut kena soal siasat lagi. Mau masak dia! Pian lak senyum memanjang. Ye la, dah dapt balik duit dia. Leh la tukar keta lepas ni.
Aduh! Hari ni kerja Kadir tak sempat siap lagi! Tapi xpe, ada member sama tak siap. Laporan kewangan yang dia buat tu asyik salah je kira. Maka, terpaksa la Kadir dan Zul balik lewat hari ni. selalunya Zul cepat siap audit. Kadir ni je lembap skit kira. Ntah kenapa hari ni zul pun lembap macam Kadir! Bincang punya bincang, siap jugak ahernya. Jam dah pukul 11 lebih. Ah! Lantak la! Dua mamat ni pun bersiap untuk balik. Jaga yang tunggu kat dpn pintu banggunan tu dah tersengih tgk mangkuk dua ekor ni balik lewat.
"dah siap kerja brader?" Guard tu tanya.
"Siap dah. Nasip sempat. Esok nak bentang tu."
"Bagus la siap. Anak cik Kadir lama dah tunggu dalam keta tu. Kesian pulak saya tgk"
Anak??? Bila aku ada anak?? Zul pun terkejut dgr kata jaga tu.
"Saya mana ada anak brader. Baru je kawen."
"Tu budak dalam keta tu sapa? dari tadi saya tgk asyik ketuk2 cermin."
Kadir tambah pelik....anak sapa la masuk keta aku. Aku dah lock keta tadi...Kadir dan Zul terus pergi ke kereta untuk tgk apa benar yang dikatakan pak Guard tu...(Bersambung)...

3 comments:

  1. toyol nie, bukan bagi maen kacang ijau je ke ?
    huhu

    ReplyDelete
  2. pasal kacang hijau ngan ikan dalam rumah utk halau toyol tak tau kesahihan camne

    toyol pun tak tau wujud ke tak'

    apepeun blh berlaku
    nice story

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails