Followers

Monday, August 23, 2010

Toyol dan Kisahnya Ep 33

Kadir yang tadinya memeluk Ustaz Hamzi terjelopok jatuh lalu tidak sedarkan diri. Ustaz Hamzi menoleh ke arah Wani. Isteri Ustaz Hamzi mengambil rotan buluh yang tersandar di tepi dinding.
  
         "Kau ingat dengan benda macam tu kau boleh takutkan aku? Hahahaha!!!!!" Ustaz Hamzi berbicara. Suaranya sudah jauh berubah! Ah sudah! Ustaz Hamzi pula dirasuk! Isteri Ustaz Hamzi membaca sesuatu lalu memukul badan ustaz Hamzi. "Agghhhh!!!" Ustaz Hamzi meraung kesakitan! Badannya seperti disiat-siat! Sekali lagi isteri Ustaz Hamzi melibas buluh itu ke arah tapak kaki Ustaz Hamzi. Sekali lagi Ustaz Hamzi meraung kesakitan. Badannya seperti dilibas cemeti. Kadir yang tadinya terbaring tiba-tiba bangun dan cuba menerkam Wani. Wani menjerit ketakutan!
   
            Isteri Ustaz Hamzi dengan pantas melibas Kadir dengan rotan buluh. Kadir terpalanting ke belakang. Isteri Ustaz Hamzi membuat satu lingkaran mengelilingi Wani dengan buluh itu.
     "Jangan keluar dari bulatan ini tau. Nanti akak uruskan mereka." Sejurus itu, isteri Ustaz Hamzi masuk ke bilik dan mengambil sebilah keris. Setelah melihat keris itu, Kadir dan Ustaz Hamzi meraung ketakiutan!
     "Jangan! Jangan bunuh aku!!" Kadir meraung katakutan. Ustaz Hamzi pula hanya tertunduk.
     "Keluar kau dari badan manusia ini! Kalau tak, aku siksa kau!" Isteri Ustaz Hamzi memberi amaran keras.
      "Tidak! Aku tak akan  keluar!" Ustaz Hamzi bersuara. Seraya itu, isteri Ustaz Hamzi membaca sesuatu dan menangkap kaki Ustaz Hamzi dan meletakkan keris itu di antara ibu jari Ustaz Hamzi. Ustaz Hamzi meraung kesakitan! Kadir cuba menerkam Isteri Ustaz Hamzi namun dengan secepat kilat Isteri Ustaz Hamzi mencekit leher Kadir. Badan Kadir secara tidak semena-mena mengeletar.
     "Aku sudah memberi amaran secara elok. Kalau kamu hendak bermain kasar, aku juga terpaksa bermain secara kasar! Keluar atau tidak! Atau aku akan bakar kamu berdua!" Tegas suara isteri Ustaz Hamzi kali ini.
     "Tidak! Aku tak akan tinggalkan tubuh ni!" Ustaz Hamzi melawan! Dia masih tegas dengan pendiriannya walaupun dirinya terasa dibakar!
    "Baik!" Isteri Ustaz Hamzi memulas ibu jari kaki Ustaz Hamzi. Semakin kuat raungan Ustaz Hamzi. Tia-tiba ustaz hamzi pegasan dan tidak sedarkan diri. Kini Isteri Ustaz Hamzi menumpukan pandangannya kepada Kadir. Kadir tidak mampu untuk berkata apa-apa. Lehernya sudah dicekik keras dan badannya juga terasa seperti dibakar!
    "Keluar atau tak? Kalau tidak, aku akan bakar kau!" Kadir menggeleng-gelengkan kepalanya tanda protes! Dia masih degil untuk keluar dari badan Kadir. Tiba-tiba Ustaz Hamzi bangun dan mengucap. Isteri Ustaz Hamzi lega melihat Ustaz Hamzi sudah pulih. Lalu Ustaz Hamzi memberi isyarat supaya menyerahkan Kadir kepadanya. Ustaz Hamzi membuka serbannya dan melibaskannya ke arah belakang Kadir. Kadir menjerit kesakitan! Kesakitan yang amat sangat! Sudahlah lehernya dicekik, badannya seperti dibakar, terasa pula dilibas dengan rantai besi!
    "Keluar kau!!!!!"
     "Tidak! Aku tak akan keluar!"
     "Baiklah!" Ustaz Hamzi melilit serbannya ke leher Kadir. Isteri Ustaz Hamzi mengambil Keris dan meletakkan nya di antara ibu jari Kadir. Kali ini kesakitan yang ditanggung lebih sakit!
    "Baiklah! Aku keluar! Lepaskan aku!!"
    "Betul kau nak keluar?"
   "Betul! Sudah, aku akan keluar!" Perlahan-lahan Ustaz Hamzi melepaskan lilitan serban yang melilit leher Kadir. Kadir pengsan dan tidak sedarkan diri.....(bersambung..)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails